روابط عمومی هوشمند تنها یک نتیجه، محصول و خروجی نیست بلکه یک پروسه است که در آن یک سلسله اتفاقها، رخدادها و جریانها دنبال میشود.
به تدریج که جامعه پیچیده تر شد و حرفه ها به سوى تخصصى شدن پیش رفت، علم روابط عمومى نیز با آن گام بر داشت. امروزه فعالیت های روابط عمومى و مردمداری در نگاه تمام نهاد های اجتماعی تعریف شده است
روابط عمومی میتواند به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند و دیدگاه دیگران را نسبت به مجموعه خود تغییر دهد. در این یادداشت چند علت اصلی اهمیت روابط عمومی در دنیای تجارت امروز بررسی شده است.
روابط عمومی ها باید از لاک تدافعی خارج شوند، چرا که روابط عمومی ها مشاوران مدیران سازمان اند و مسئولیت ایجاد اعتماد، حفظ شهرت سازمانی و ارتباطات سازمان را به عهده دارند.
در پس هر بحرانی، بحران هایی نهفته اند که وقوع شان همچون پس لرزه هایی است که بر تن بحران زده جامعه بشری چنگ می زند. ماه هاست که در دنیا اعلام وضعیت اضطراری به علت بهداشت عمومی بسیار پر استرس بوده است.
اساس مسوولیت اجتماعی توجه به مسوولیت اجتماعی فردی است؛ مسوولیت اجتماعی یعنی انسانها و سازمانها با اخلاق و حساسیت نسبت به مسایل جامعه رفتار کنند، مسوولیت اجتماعی فردی در دوران کرونا بیش از پیش نمود پیدا میکند. اگر می خواهیم به مسوولیت اجتماعی گروهی دست یابیم باید به مسوولیت اجتماعی فردی بطور ویژه توجه کنیم. […]
حمایت اجتماعی، تنها عینکی نیست که به کمک آن میتوان به رابطهها نگاه کرد. اما عینکی است که میتواند بسیاری از نادیدهها و ناشنیدهها را برای ما دیدنی و قابل درک کند.
بسیاری از مشکلات و اختلالات روانی عاطفی ریشه های روانی اجتماعی دارند. برای مثال در زمینه سوء مصرف مواد مشخص شده است که چهار عامل عزت نفس پایین، ناتوانی در بیان احساسات، فقدان مهارت های ارتباطی و تاثیر پذیری اجتماعی با این مشکل ارتباط دارند.
بارها و بارها حین مطالعه مطالب کانالهای مدعی عناوین فاخر و تخصصی، شاهد تبلیغات عوامانه ای هستیم که حاوی تصاویر و جملاتی سفیهانه است که صرفا برای برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب استفاده می شود، شکی نیست که این اقدامات از سوی گردانندگان این صفحات، تنها برای افزایش تعداد اعضای کانال و صفحات اینستاگرامی شان صورت می گیرد
آلبرت الیس اضطراب و اختلالات رفتاری را زاده ی طرز تفکر خیالی و بی معنی انسان می داند. به همین دلیل وجود چند اعتقاد را در ذهن فرد غیر منطقی می داند که اهم آن ها را بر می شمریم. عملکرد باور باعث طبقه بندی خاص خودش می شود و هرکدام اثرات خاصی بر کارکرد ما می گذارد.
آیا تا به حال پیش آمده که با خودتان قرار بگذارید که سراغ دسرهای چرب و قنددار نروید، اما هنگام دیدن سفرهی رنگین یا بوفهی زیبای رستوران، نتوانید بر عهدی که با خودتان بستهاید باقی بمانید؟
یکی از سوالات اساسی هر فرد در مورد آینده کاری و شغلش می تواند این گونه در ذهنش شکل گیرد که معیارهای من برای ورود به دنیای کار و شغلم چیست؟ آیا شغلی که انتخاب می نمایم باید در راستای مدرک تحصیلی و آموزش آکادمیک ام باشد؟
تبلیغات یکی از ارکان اصلی بازاریابی است. یک تولیدکننده کالا یا خدمات، محصول خود را از روشهای مختلف به مشتریان مورد نظر خود معرفی و به فروش می رساند. یکی از این روشها،تبلیغات و آگهی در رسانه ها می باشد که با توجه به بودجه و سیاست شرکت تعیین می شود که تبلیغات در کدام رسانه موثرتر است.
مسئولیت اجتماعی از زمره ارزشهای ارتباطی و اجتماعی مبتنی بر اخلاق و ارزشهای فرهنگی و اخلاقی است.