کل اخبار 2215 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : سه شنبه - ۲۷ - مهر - ۱۴۰۰
  • ساعت :

    بایگانی‌های یادداشت - صفحه ۴ از ۸ - روابط عمومی نوین ایران

    اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی
    ۰۴/۰۱/۱۳۹۷

    اخلاق و تخصص دو محور اصلی روابط عمومی

    همان‌گونه که رابرت هیث در مقدمه دایره‌المعارف روابط عمومی ذکر نموده است، قدرت باورنکردنی روابط عمومی باید از طریق تخصص گرایی و اصول اخلاقی هدایت شود

    نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی
    ۰۴/۰۱/۱۳۹۷
    ضرورت امروز روابط عمومی‌ها؛

    نیروهای متخصص و اندیشمند، ساز و کارهای علمی و رویکرد نقد تیزبینانه روابط عمومی

    در تعریف و تبیین فلسفه وجودی روابط عمومی، نظریه‌های گوناگونی ارائه شده است که هر چند این تعاریف و جوه مشترک و مشابهی با یکدیگر دارند، لیک هر یک از آن‌ها متناسب و مطابق با خاستگاه، ماهیت و هدف‌های سازمان مرجع و متبوع پدید آمده‌اند.

    چالش‌های پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی
    ۰۴/۰۱/۱۳۹۷

    چالش‌های پیش رو جهت ارائه یک تعریف جامع در روابط عمومی

    روابط عمومی به عنوان حرفه‌ای هنرمندانه، مراحل رشد و ترقی تا تبدیل شدن به یک علم روز و کاربردی را مرحله به مرحله طی نموده است. مهم‌ترین تحولات اساسی این علم عبارت‌اند از:

    چرا باید برنامه استراتژی داشته باشیم
    ۰۳/۳۰/۱۳۹۷

    چرا باید برنامه استراتژی داشته باشیم

    بسیاری از سازمان ها و یا مدیران از کلمه استراتژی می ترسند، و یا عقیده دارند دوران مدیریت استراتژی تمام شده است، و یا تصور می کنند این قبیل فعالیت ها برای سازمان های بزرگ و چند ده نفره است و یک سازمان کوچک که استراتژی نیاز ندارد.

    روابط عمومی جایگاهی فراموش شده
    ۰۳/۲۸/۱۳۹۷

    روابط عمومی جایگاهی فراموش شده

    پنهان کاری، ترس از گفتن و نداشتن شجاعت در ارائه فعالیت‌ها، عملکرد، محصولات و خدمات و خود سانسوری، مرگ تدریجی روابط عمومی را به همراه دارد. آنچه که ما از روابط عمومی می‌دانیم معرفی سازمان، تقویت برند سازمانی، حرکت در جهت ایجاد خوشنامی‌یک سازمان، تعامل با ذینفعان و مخاطبین است.

    ضرورت پویایی دستاورد قرن بیستم در عصر حاضر
    ۰۳/۲۸/۱۳۹۷
    نگاهی به نقش روابط عمومی ها؛

    ضرورت پویایی دستاورد قرن بیستم در عصر حاضر

    مشاهده مداوم اقدامات و فعالیت های برخاسته از بطن روابط عمومی در گوشه و کنار شهر که غالباً در کِسوت رسانه های مکتوب و مجازی از قبیل مطبوعات، وبسایت ها و پیام رسان های عمومی نمایان می شود

    عبور از بحران بدون روابط عمومی و رسانه، هرگز
    ۰۳/۲۵/۱۳۹۷

    عبور از بحران بدون روابط عمومی و رسانه، هرگز

    هوشیارانه‌ترین نوع مدیریت و درعین‌حال پیچیده‌ترین آن‌ها، مدیریت اقتضایی است. در این نوع مدیریت، تلاش می‌شود تا مدیریت استراتژیک در مدل‌ها و روش‌های مختلف آن، در شرایط پیچیده بحرانی به اجرا درآید. مدل مدیریت روابط عمومی در شرایط بحرانی قاعدتاً می‌بایست از نوع مدل‌های مدیریت اقتضایی تبعیت کند.

    روابط عمومی، چشم و زبان سازمان!
    ۰۳/۲۵/۱۳۹۷

    روابط عمومی، چشم و زبان سازمان!

    فرض کنیم از کارکنان سازمان‌ها بپرسیم که وظیفه و کارکرد «روابط عمومی» سازمان خود را چگونه می‌بینند و بررسی کنیم که چه جایگاه و کارکردی برای این واحد در ذهنشان وجود دارد؛ به نظر می‌رسد بتوان حدس زد که تصویر و تصوُّری که در ذهن بسیاری افراد وجود دارد

    روابط عمومی رسانه
    ۰۳/۲۳/۱۳۹۷

    روابط عمومی رسانه

    نقش «روابط عمومی» در جهان ارتباطات در عصر حاضر، کلیدی و مبتنی بر ساختار فناورانه است. این در حالی است که روابط عمومی نبض یک سازمان و رویداد تعریف می شود.

    نهضت نرم افزاری برای تحقق عصر چهارم
    ۰۳/۲۳/۱۳۹۷
    ما در عصر اطلاعات هنوز در عصر صنعت هستیم

    نهضت نرم افزاری برای تحقق عصر چهارم

    نخستین اختراع بشر آتش بوده و پس از آن ابزار را می توان دومین اختراع بشر به شمار آورد که فاصله این دو اختراع تقریبا چهار میلیون سال بوده است.

    روابط عمومی با مردم معنا می‌شود
    ۰۳/۱۹/۱۳۹۷

    روابط عمومی با مردم معنا می‌شود

    بعضی‌ها معتقدند روابط عمومی ها برای خدمت به مردم تشکیل نشده‌اند. البته فرضیه عجیبی است اما این گروه دلایلی هم دارند؛ می‌گویند اگر مهندسی معکوس را در نظر بگیریم، باید از خروجی به ورودی و فرآیند برسیم...

    اثرات مسئولیت اجتماعی روی مدیران روابط عمومی
    ۰۳/۱۸/۱۳۹۷

    اثرات مسئولیت اجتماعی روی مدیران روابط عمومی

    اگرچه مطالعه نشان داد که تأثیر تلاش های مسئولیت اجتماعی در بهبود تصویر ملی به عنوان یک محصول جانبی از تلاش های مسئولیت اجتماعی (CSR) به شمار می رود...

    روابط‌عمومی، تولد یک هنر: مدیریت زنان در روابط‌عمومی، رویکردی استراتژیک
    ۰۳/۱۳/۱۳۹۷

    روابط‌عمومی، تولد یک هنر: مدیریت زنان در روابط‌عمومی، رویکردی استراتژیک

    «روابط‌عمومی» یا همان نهادی که به نام (Public Relation) در جهان شناخته می‌شود عمری بیش از یک قرن ندارد. واحدی که خاستگاه آن به اداره‌ی اتحادیه راه‌آهن امریکا برمی‌گردد. اما عمر آن در جغرافیای ایران، به ۷۰ سال می‌رسد.

    تحلیلی بر سیستم های روابط عمومی‌
    ۰۳/۱۲/۱۳۹۷

    تحلیلی بر سیستم های روابط عمومی‌

    برای بازتاب خط مشی اجرایی یک سازمان یا اداره نقش تمام نمای سیستم به عملکرد و اهداف قانونی و رفتاری روابط عمومی آن اداره بر می‌گردد،چرا که روابط عمومی نماینده‌ و ترجمان رفتار و گفتار و کردار مدیریت ارشد هر اداره و سازمان بحساب می‌آید.

    نگاهی تجربی به چالش های روابط عمومی
    ۰۳/۰۷/۱۳۹۷

    نگاهی تجربی به چالش های روابط عمومی

    از سال ۱۹۰۰که زمان تاسیس روابط عمومی در جهان است تا هنگام ورود آن به ایران از سوی شرکت نفت در سال ۱۳۲۷، فاصله ای ۴۸ساله را شاهد هستیم که شاید این موضوع نیز به عنوان یکی از دلایل ایجاد نوع خاصی از نگرش به روابط عمومی در ایران بی تاثیر نباشد.

    برو بالا