در مورد قیام عظیم عاشورا صحبت بسیار شده است و محققان از جنبه های مختلف بر اساس دانش و توانایی خود به موضوع پرداخته اند اما از دیدگاه ارتباطی شاید کمتر محققی به این واقعه عظیم و حماسه انگیز پرداخته باشد.
بارها و بارها حین مطالعه مطالب کانالهای مدعی عناوین فاخر و تخصصی، شاهد تبلیغات عوامانه ای هستیم که حاوی تصاویر و جملاتی سفیهانه است که صرفا برای برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب استفاده می شود، شکی نیست که این اقدامات از سوی گردانندگان این صفحات، تنها برای افزایش تعداد اعضای کانال و صفحات اینستاگرامی شان صورت می گیرد
آشنایی با بحث مدیریت استرس و شناخت و درک استرس و اضطراب به عنوان یک پاسخ طبیعی بدن و نه یک نقطه ضعف یا مشکل. تلاش برای بهبود مهارت ارائه که باعث میشود تسلط ما بر فضای ارائه بیشتر شود و احساس بهتری نسبت به ارائهی مطالب برای دیگران داشته باشیم. چیزی که آن را نمیشناسیم، احتمالاً ترسناکتر و نگرانکنندهتر است.
همهی ما به نوعی اضطراب ارائه یا Presentation Anxiety را تجربه میکنیم. تنها تفاوتی که بین ما وجود دارد، میزان اضطراب و آستانه آن است. کسی که اضطراب ارائهی بالایی دارد، احتمالاً هنگام تعریف یک خاطره در جمع فامیل و بستگان هم این اضطراب را تجربه میکند.
تسلط کلامی به معنای شناخت کلمات و بهکارگیری درست آنها و مهارت در شفافترین و شیواترین بیان حرفها از کلیدیترین زیرمجموعههای مهارت ارتباطی است. اما بازیهای کلامی و ترفندهای کلامی و ایجاد ابهام و ایهام در گفتهها، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.
این نوع از تفکر همچنانکه از نامش پیداست، قرار است شیوهای بهتر برای فکر کردن را به ما بیاموزد. به ما کمک کند منابع خود را بهتر ببینیم و ارزیابی کنیم و بتوانیم از فرصتهایی که در محیطمان وجود دارد، بیشترین بهره را ببریم.
مکالمه به این دلیل مهم است که یکی از ابزارهای کارساز بشر برای کنترل و درک محیط خویش و تاثیر در آن است. افزون بر این باید گفت که حداقل برای اکثر افراد، استفاده از کلام یکی از بهترین ابزارهای کسب بیشترین پاداش در محیط زندگی و به حداقل رساندن تنبیه است.
وظایف ارتباطات وظیفه اصلی ارتباطات انسانی و دگرگونی ، سازش با دگرگونی است که چهار وظیفه ارتباطات که عبارتند از: وظیفه پیوستگی، اطلاعاتی و استدراکی و تاثیرگذاری و تصدیق است.
در جهان معاصر انسان بدون ارتباط، انسانی افسرده و مرده است. چرا که در پویایی ارتباط انسانی است که حالاتی مانند بالندگی، شادابی، تحول، تحرک مسیر انسان را مشخص و شفاف میکند و باعث سرعت در رسیدن به اهداف میگردد.
مذاکره فروش و مذاکره خدمات مشتریان و مذاکره مربوط به اتحادیههای کارگری از جمله موضوعاتی هستند که مورد توجه قرار گرفته است. در اصول و فنون مذاکره جذابیت چندان مورد توجه قرار نمیگیرد. اما در مقابل مهارت متقاعدسازی از استقبال بسیار بیشتری بهرهمند میشود.
هوش هیجانی بنا به تعریف دانیل گلمن در اصطلاح عمومی سطح توانایی ما برای خودآگاهی، مدیریت خود، انگیزه، همدلی و مهارت های اجتماعی
تبلیغات یکی از ارکان اصلی بازاریابی است. یک تولیدکننده کالا یا خدمات، محصول خود را از روشهای مختلف به مشتریان مورد نظر خود معرفی و به فروش می رساند. یکی از این روشها،تبلیغات و آگهی در رسانه ها می باشد که با توجه به بودجه و سیاست شرکت تعیین می شود که تبلیغات در کدام رسانه موثرتر است.
يكى از ملوک خراسان ، محمود سبکتکين را در عالم خواب ديد كه جمله وجود او ريخته بود و خاک شده مگر چشمان او که همچنان در چشمخانه همی گرديد و نظر می کرد. ساير حکما از تاويل اين فرو ماندند مگر درويشی که بجای آورد و گفت : هنوز نگران است که ملکش با دگران است.
فرایند ارسال و دریافت پیام با کمک واژه ها ست. واژگان گفته ونوشته شده و همچنین زبان اشاره از جمله مثالهای این نوع ارتباط هستند.
پادشاهی را شنیدم به کشتنِ اسیری اشارت کرد. بیچاره درآن حالت نومیدی، ملک را دشنام دادن گرفت، و سقط گفتن که گفتهاند هر که دست از جان بشوید، هر چه در دل دارد بگوید.