آموزش حفظ مخاطبین بیشتر در صفحه وب سایت
زمانی که کاربران وارد یک صفحه وب سایت میشوند اما بدون فوت وقت، اقدام به ترک میکنند، به این معناست که محتوای صفحه مورد پسند آنها نبوده است. در صورتی که این اتفاق به دفعات مکرر صورت بگیرد، باید در استراتژی تولید محتوای وب سایت، تحولات زیادی انجام شود.
برای داشتن مخاطبین همیشگی در وب سایت مان بهتر است بدانیم
زمانی که کاربران وارد یک صفحه وب سایت میشوند اما بدون فوت وقت، اقدام به ترک میکنند، به این معناست که محتوای صفحه مورد پسند آنها نبوده است. در صورتی که این اتفاق به دفعات مکرر صورت بگیرد، باید در استراتژی تولید محتوای وب سایت، تحولات زیادی انجام شود.
یکی از دلایل خروج کاربران از وب سایت، عدم استفاده از لینک بیلدینگ داخلی برای دسترسی کاربران به بخشهای مختلف سایت، استفاده از فرمهای پیچیده و چند مرحله ای برای انجام یک کار ساده و اجبار وارد کردن آدرس ایمیل و … میباشد. در واقع برای یافتن راه حل ابتدا باید مشکل اصلی را پیدا کرد. با مشخص شدن نقص اصلی کار، میتوان راه حل آن را نیز پیدا نمود. در اینجا چندین راه حل آسان جهت جلوگیری از خروج کاربران وب سایت اشاره میکنیم.
۱- کاربرد صحیح user interface
شاید بتوان user interface را به عنوان یک عامل مهم در خروج سریع کاربران بشمار آورد. در صورتی که user interface به طور نامناسبی استفاده شود، موجب آزار کاربران میشود. user interface در بالاترین قسمت وب سایت navigation قرار میگیرد که باید برای کاربران واضح و مبرهن باشد و بتوان به راحتی از آن استفاده کرد.
navigation نیز باید ساده و عاری از موارد غیرضروری باشد. در واقع مکان و موقعیت بخشهای اصلی وب سایت باید قابل پیش بینی باشند. برای مثال تصاویر، نمونهها، مقالات و یا لوگوها باید دقیقا در جایی قرار بگیرند که کاربر حدس میزند. تا مدت زیادی را به جستجو نگذراند. گاهی برخی از فرمهای نامناسب موجب خروج سریع کاربران یا افزایش bounce rate در سایت میشود.
تکمیل فرمها باید سریع صورت بگیرد. میتوان از پیش فرض استفاده نمود تا پر کردن آنها بدون صرف وقت انجام شود. علاوه بر این، label فرمها باید واضح باشند و از رنگهایی استفاده شود که کاربر را به خود جذب نماید. فرمهایی که طولانی هستند، به چندین فرم کوتاه تبدیل شوند و به صورت اتومات وارد مراحل بعد گردند. همچنین کاربر باید بداند در کجای مسیر قرار گرفته و چند مرحله دیگر باید طی کند تا کارش به پایان برسد.
۲- استفاده از تصاویر بی ارتباط با موضوع محتوا
عکسهای تکراری، کلیشه ای و تصاویری که از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار نیستند، نمیتوانند کاربران را به خود جذب نمایند و در نتیجه کاربر بدون اینکه محتوای وب سایت را مطالعه کند، فورا سایت را ترک میکند. بدین منظور باید تصاویری در سایت بارگذاری شود که در عین ارتباط با موضوع وب سایت، کیفیت بالایی نیز داشته باشند. رنگهای متناسب و جذاب در این امر میتواند موثر واقع شود.
- در ادامه مطالعه نمایید
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰