دیجیتال مارکتینگ : آیا در رسانه های اجتماعی می توان بازاریابی نمود؟
حتما واژه دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی به گوش شما هم خورده است. امروزه هر کسی که تو حوزه کسب و کار اینترنتی فعال است غیر ممکن است که با واژه دیجیتال مارکتینگ آشنایی نداشته باشد.دیجیتال مارکتینگ به قدری ترند و داغ شده که در همین سال های اخیر دوره های زیادی توسط مدرسین این حوزه برگذار شده است.
بازاریابی رسانههای اجتماعی (Social Media Marketing)
حتما واژه دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی به گوش شما هم خورده است. امروزه هر کسی که تو حوزه کسب و کار اینترنتی فعال است غیر ممکن است که با واژه دیجیتال مارکتینگ آشنایی نداشته باشد.دیجیتال مارکتینگ به قدری ترند و داغ شده که در همین سال های اخیر دوره های زیادی توسط مدرسین این حوزه برگذار شده است. یکی از شغل های خوبی هم که خیلی از دوستان علاقه مند قصد دارند درآن مشغول به فعالیت شوند کارشناس دیجیتال مارکتینگ است.
چون به واسطه این شغل می توانند تجربیات زیادی را در شرکت های حوزه فناوری و کسب و کارهای آنلاین در رسانه های اجتماعی به دست آورند. رسانههای اجتماعی امروز تجلی مردم در فضای آنلاین هستند. رسانههایی که مردم محور (کاربر محور) هستند و بیشترین میزان بازدیدکنندگان و تولید محتوا را به خود اختصاص دادهاند. بنابراین به نظر میرسد، این رسانهها برای کسبوکارها بسیار جذاب و دلربایند. زیرا کسبوکارها همیشه به دنبال کسب توجه و علاقه مخاطبان (مشتریان یا کاربران) بودهاند. اینجاست که علم بازاریابی رسانههای اجتماعی مطرح میشود.
مانند سایر مفاهیم یک تعریف ندارد، بلکه کارشناسان و متخصصان مختلف برای آن تعاریف متعدد ارائه کردند. برخی از این تعاریف را با یکدیگر مرور کنیم:
بازاریابی اینترنتی
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرمی از بازاریابی اینترنتی است که از رسانههای اجتماعی برای دستیابی به ارتباطات بازاریابی و برندسازی استفاده میکند. بازاریابی رسانههای اجتماعی در درجه اول شامل به اشتراکگذاری اجتماعی محتوا، ویدیوها و عکسها برای اهداف بازاریابی است.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرآیند بازاریابی یک محصول، سرویس یا نام تجاری از طریق مصرفکنندگان یا دیالوگهای سازمانی با استفاده از رسانههای اجتماعی است.
- بازاریابی در رسانههای اجتماعی، فرآیند بدست آوردن ترافیک سایت یا توجه از طریق رسانههای اجتماعی است.
- برنامههای بازاریابی در رسانههای اجتماعی معمولا تلاش برای ایجاد محتوایی که توجه جذب کند یا خوانندگان را تشویق کند آن را در سراسر شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
- استفاده از رسانههای اجتماعی برای ترویج شرکت و محصولات خود را بازاریابی رسانههای اجتماعی گویند.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرآیند ترویج وبسایت ، محصولات یا سرویسها از طریق کانالهای اجتماعی آنلاین و ارتباط با جامعه بسیار بزرگی از افراد که از طریق کانالهای تبلیغاتی سنتی امکان پذیر نیست را گویند.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابی است که تمرکز آن به روی مردم است نه روی محصولات
اهداف اصلی بازاریابی رسانههای اجتماعی
- افزایش ترافیک وب سایت و مخاطب
- مکالمه درباره محصول یا خدمات و دریافت بازخورد
- افزایش خوشنامی و آگاهی از نام تجاری (برند)
- ایجاد هویت برای نام تجاری و ارتباط با نام تجاری مثبت
- اضافه کردن رویدادها در رسانههای اجتماعی
بازاریابی رسانههای اجتماعی یک شیوه بازاریابی است که ضوابط و مراحل خاص خود را دارد. زیرا هر رسانه اجتماعی با دیگری متفاوت است و ساختار و کارکرد متنوعی دارد. بنابر این تدوین یک «استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی» یک اصل اساسی برای کسب و کارهای علاقمند این حوزه به شمار میرود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰