هر چند بیشتر مردم تفاوتی بین تبلیغات و روابط عمومی قائل نیستند. اما این دو مقوله تفاوت زیادی با هم دارند. به زبان ساده فرق بین تبلیغات و روابط عمومی مانند فرق به دست آوردن چیزی و خریداری کردن آن است. در حقیقت میتوان گفت که تبلیغات رسانهی پرداختی و روابط عمومی رسانهی دریافتی است. زیرا زمانی که مذاکرهی مسئول روابط عمومی با سردبیران و روزنامهنگاران نتیجه بخش باشد مقالهی مربوط به این برند یا کسب و کار در کنار تبلیغات برند یا کسب و کار دیگری منتشر خواهد شد که مبلغ هنگفتی را برای این آگهی تبلیغاتی پرداخت کرده است. بنابراین بین دو مقوله تبلیغات و روابط عمومی تفاوت هزینه زیادی نیز وجود دارد و معمولا تبلیغات هزینهی به مراتب بالاتری دارد.
از سوی دیگر با توجه به اینکه هدف صنعت روابط عمومی ایجاد روابط طولانی مدت و اثربخش است. بیشتر نیاز مردم را هدف قرار میدهد بر روی این نیازها متمرکز است. در حالی که در تبلیغات بیشتر خواستههای مشتری مدنظر قرار میگیرد و هدف از ایجاد ارتباط صرفا رضایت مشتری و افزایش فروش در زمان حال است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰