روابط عمومی دیدبان ارزش های سازمان است

ارزش آفرینی در برنامه‌های حرفه ای روابط عمومی به عنوان یک شاخص تلقی می‌گردد و بر این اساس روابط عمومی دیده بان ارزش های سازمان است .

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون گفت : ارزش آفرینی در برنامه‌های حرفه ای روابط عمومی به عنوان یک شاخص تلقی می‌گردد و بر این اساس روابط عمومی دیده بان ارزش های سازمان است .

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ویژه ای با حضور سعید معادی مشاور مدیر عامل، مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت و رئیس، معاونین و کارشناسان اداره کل روابط عمومی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ماموریت‌ها و تکالیف روابط عمومی و هیأت تحریریه نشریه درون سازمانی پیام ما، رابطه ای معنا داری با مقوله ارزش آفرینی و نهادینه سازی عناصر مهم فرهنگی در سازمان دارد.

وی با اشاره به نقش اثر گذار فعالیت‌های مختلف روابط عمومی در شناساندن و معرفی هر چه بهتر خدمات قابل ارائه به جامعه هدف در این رابطه افزود: کارشناسان روابط عمومی همگام با تغییرات پر شتاپ فناوری و با اتکاء به روش ها و شیوه‌های نوین در حوزه‌های گوناگون، نقش بی بدیلی را در تقویت ارتباطات درون سازمانی و ترغیب و تشویق مشتریان به استفاده از خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون بر عهده دارند.

عصارزاده ضمن تأکید بر اثر گذاری فوق العاده فعالیت ها و برنامه‌های روابط عمومی بر نهادینه شدن فرهنگ سازمانی در این ارتباط خاطر نشان کرد: تقویت و رشد تفکر استراتژیک، مسئولیت پذیری و ترویج کارگروهی از جمله مولّفه‌های بسیار مهمی است که باید بیش از پیش بعنوان اولویت‌های اهداف ارتباطی روابط عمومی و بویژه در چارچوب تولید محتوا و پیام های ارتباطی در بخش های مختلف نشریه درون سازمانی “پیام ما” مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون با تقدیر از تلاش‌های حرفه ای کارشناسان روابط عمومی در حوزه‌های گوناگون، در ادامه گفت: مخاطب شناسی، بهره‌گیری مطلوب از کانال‌های مختلف ارتباطی برپایه حس خلاقیت و نوآوری توأم با انعکاس مناسب تجربیات ارزشمند و فعالیت های برجسته همکاران صف و ستاد در نشریه درون سازمانی، اینترانت و سایر کانال‌های پیام رسان، اثر قابل توجهی در افزایش انگیزه‌های سازمانی و بالارفتن بهره‌وری خواهد داشت .

وی همچنین افزود:تلاش در جهت تقویت فضای گفتگو و ایجاد شور و هیجان،بستر سازی لازم به منظور خلق ارزش‌ها و پیش بینی ساز و کارهای مناسب با هدف آگاهی رسانی در خصوص مخاطرات و آسیب های پیش روی کسب و کارها از جمله مأموریت های روابط عمومی می‌باشد که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد .

عصارزاده تولید محتوای بیشتر و ارتقای کیفیت آن توسط روابط عمومی با هدف پوشش برنامه اموزشی پیشگیرانه و استفاده بهینه از تجربیات همکاران در سطوح مختلف را در زمره دیگر تکالیف آن اداره دانسته و افزود: اندازه گیری میزان اقبال و اثر بخشی موضوعات محتوایی مندرج در صفحات گوناگون نشریه درون سازمانی‌ پیام ما، از طریق نظر سنجی وتوزیع هدفمند پرسشنامه، از دیگر مأموریت های حرفه ای روابط عمومی به شمار می‌آید.

وی گفت : کلید حل و فصل بسیاری از مسائل درون و برون سازمانی پیوند ناگسستنی با مجموعه فعالیت‌های تخصصی روابط عمومی داشته و بر این اساس ضروری است تا با اتکاء به روش‌ها و شیوه های مختلف ارتباطی، صداهای متنوع مخاطبان به شکل مناسب تبدیل به محتوا و پیام گردد

وی با بیان اینکه اشراف روابط عمومی به تمامی حوزه‌ها و در جریان بودن آن نسبت به کلیه طرحها و برنامه‌های سازمان از جمله ضرورتهای مهم این امور به شمار می‌آید، خاطر نشان کرد: روابط عمومی به عنوان حلقه اتصال در بین سازمان ومشتریان عمل می‌کند و باید با اطلاع رسانی منصافه و عادلانه تمامی لایه‌های مختلف مخاطبین خود را در نظر گیرد.

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون همچنین افزود: امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای جدید اطلاع رسانی، هر فرد به یک رسانه تبدیل شده است که این امر روابط عمومی را با چالش ها و فرصتهایی مواجه خواهد کرد که مطمئناً مدیریت جدید روابط عمومی از این ظرفیتها به خوبی و با قدرت استفاده خواهد نمود.