عضو هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران:

نبود نگاه حرفه‌ای به روابط عمومی‌ها مشکلی اساسی است

عضو هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران، درباره معضلات اجرای رسالت‌های روابط عمومی، گفت: نبود جایگاه حرفه‌ای یکی از مشکلات اساسی روابط عمومی‌ها در سطح کشور است.

عضو هیئت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران، درباره معضلات اجرای رسالت‌های روابط عمومی، گفت: نبود جایگاه حرفه‌ای یکی از مشکلات اساسی روابط عمومی‌ها در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی نوین ایران به نقل از مهر، مرتضی بهنام شامگاه دوشنبه در نشست انجمن‌های روابط عمومی کشور و گرامی داشت پدر روابط عمومی، مرحوم مطهری نژاد به میزبانی کانون پرورش فکری استان سمنان، ضمن اشاره به حرفه‌ای‌گری درزمینهٔ روابط عمومی‌ها، بیان کرد: فقدان نگاه حرفه‌ای و جایگاه سازمانی به روابط عمومی‌ها آسیب‌هایی را به دنبال دارد که کم کردن و تقلیل جایگاه روابط عمومی‌ها یکی از مشکلات این امر است.

وی بابیان اینکه اهمیت جایگاه روابط عمومی و نگاه بالادستی‌ها به روابط عمومی دیگر مقوله‌ای است که باید به آن نگاه ویژه‌ای کنیم، افزود: این نگاه مبتنی بر جایگاه حرفه‌ای می‌تواند به عملکرد روابط عمومی‌ها کمک شایانی کند که امیدواریم در استان‌های کشور شاهد حاکم شدن این نگاه باشیم.

ضرورت شفافیت در کار روابط عمومی‌ها

عضو هیئت‌مدیره روابط عمومی‌های کشور بابیان اینکه یک مدیر روابط عمومی می‌بایست در دو بعد درونی و بیرونی شخصیت خود را بروز دهد، گفت: از بعد شخصی یک مدیر توانمند روابط عمومی می‌بایست توانمندی‌های شخصی، علمی، تجربی و … که به فلسفه مدیریت و فن، بازمی‌گردد را داشته باشد.

بهنام گفت: اشراف کامل به مقوله علم و فن کار اگر وجود نداشته باشد قطعاً مشکلاتی را در حوزه رسالت‌های یک روابط عمومی به وجود می‌آورد که باید از آن‌ها پرهیز کرد.

وی درباره بعد زندگی بیرونی یک مدیر روابط عمومی و تأثیر آن نیز بر جامعه، افزود: همان‌طور که در زندگی سیاسی مرحوم میرزا بابا مطهری نژاد نیز دیده می‌شود عدم کارکرد و توانایی روابط عمومی‌ها در مدیریت افکار عمومی، مقوله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود، چراکه افکار عمومی برای یک سازمان و یک جامعه بسیار مهم است.

عضو هیئت‌مدیره روابط عمومی‌های کشور با طرح این پرسش که چگونه طی ماه‌های اخیر، جامعه بر اثر نبود شفافیت و پاسخگویی از سوی مسئولان، جامعه را به مطالبه‌گری رسانده‌اند؟، تاکید کرد: جامعه ای که در این مرحله باشد، کار را برای مدیریت دشوار می‌کند لذا اگر به اصل شفافیت و کارکردهای آن در جامعه که از اصول روابط عمومی‌ها است، تاکید بیشتری می‌شد، شاید بسیاری از این مشکلات پدید نمی‌آمد.